‘Newcastle United lonkt voor Kees Smit’
Newcastle United heeft nadrukkelijke belangstelling voor Kees Smit. Ze zien in de 20-jarige middenvelder van AZ namelijk een ideale versterking voor het komende seizoen in de Premier League.
Volgens de Daily Mail heeft Newcastle Smit nadrukkelijk in beeld als opvolger van Sandro Tonali. De Italiaanse middenvelder staat op het punt de overstap te maken naar Tottenham Hotspur. De Spurs zouden al negentig miljoen euro hebben geboden, terwijl Newcastle mikt op een transfersom van ongeveer honderd miljoen euro.
Zodra die deal is afgerond, wil de Premier League-club doorpakken op de transfermarkt. Daarbij is de blik gevallen op Smit, die zich de afgelopen seizoenen heeft ontwikkeld tot een van de meest gewilde talenten van Nederland. De twintigjarige middenvelder wordt al langer gevolgd door Europese grootmachten. Eerder werden onder meer FC Barcelona en Real Madrid in verband gebracht met de AZ-speler.
“Kees Smit deze zomer naar Newcastle United?”
Voor AZ dreigt daarmee een nieuwe transferstrijd. De Alkmaarders beseffen dat de belangstelling groot is en willen alleen meewerken aan een vertrek als de absolute hoofdprijs op tafel komt. Tegelijkertijd behoort een langer verblijf in Alkmaar nog altijd tot de mogelijkheden.
Smit liet eerder weten geen probleem te hebben met nog een seizoen bij AZ. Ook technisch directeur Niels van Duinen gaf aan open te staan voor een contractverlenging. Volgens de Daily Mail kan Newcastle de komende weken echter serieus werk maken van de komst van de middenvelder, zodra de transfer van Tonali definitief is afgerond.
